Slaaptip: Neem een warm bad of hete douche

Wanneer je uit een warme douche of warm bad in een koele slaapkamer komt, zal je lichaamstemperatuur dalen. Die daling van temperatuur is voor je lichaam het teken dat het tijd is om te rusten en essentiële metabolische functies zoals hartritme, ademhaling en spijsvertering te vertragen. Hierdoor komt ook de productie van melatonine opgang. Melatonine maakt je slaperig waardoor je sneller in slaap valt.

Een ander voordeel van het nemen van een warm bad of hete douche voor het slapen is dat het kan helpen om spanning en stress te verminderen. Door de warmte en het gevoel van ontspanning dat het bad of de douche geeft, kan het gemakkelijker zijn om te ontspannen en de mentale ruis van de dag achter je te laten.

Het is ook aan te raden om vlak voor het slapen te douchen of een warm bad te nemen, omdat dit kan helpen om de bloedcirculatie te verbeteren en spierpijn te verminderen. Dit kan bijdragen aan een comfortabelere nachtrust en het gevoel van uitgerustheid wanneer je wakker wordt.

Het is wel belangrijk om ervoor te zorgen dat het water niet te heet is, omdat dit kan leiden tot huidirritatie of zelfs verbranding. Het is het beste om een comfortabele, warme temperatuur te kiezen die voor jou prettig aanvoelt. Als je een bad neemt, is het ook aan te raden om een badzout of een andere toevoeging te gebruiken om te ontspannen en de huid te verzachten.

Direct kopen: Badolie en Douchegel


Hoe vond je dit artikel? Geef je waardering:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


Lees ook:

Volg ons op instagram

Volg slaapinfo op instagram

Nieuwsbrief

Ontvang gratis tips om beter te slapen