Slaapinfo.nl
Slapen in de zomer
Home / Nieuws / Slapen in de zomer? 5 tips om in de hitte te slapen!

Slapen in de zomer? 5 tips om in de hitte te slapen!

Het beste is om te slapen in een donkere kamer die tussen de 15 en 19 graden is. Helaas, de lange uren van het daglicht en de hete temperaturen van de zomer kunnen het moeilijk maken dit doet te behalen. 5 tips om beter te slapen tijdens het heetste seizoen van het jaar.

5 tips om in de hitte te slapen

Verplaats de lucht

Beste scenario: Je kan een airconditioner aan zitten om zelfs de heetste nachten onder controle te krijgen. Maar wanneer een airconditioner geen optie is voor jou, kan je een ventilator neerzetten om het je zo comfortabel mogelijk te maken. Bijkomend voordeel is dat je ook geen last van mugen hebt, want die houden niet van ventilatoren. Een kom met ijsblokjes voor de ventilator geeft extra verkoeling. Direct kopen: Ventilatoren voor op je slaapkamer

Douche voordat je gaat slapen

Een snelle douche kan je natuurlijke koelingsmechanisme in werking zetten. En als je lichaam afkoelt wordt je slaperig. Het hoeft geen koude douche te zijn. Sommige mensen vinden dat een hete douche of bad ook kan helpen- zolang je het maar een uur voor het slapen gaat doet en je lichaam de tijd geeft om te koelen.

Zorg dat je pyjama’s en beddengoed ademen

Draag geen pyjama’s in bepaalde stoffen zoals bijvoorbeeld zijde. Deze stof houdt hitte vast. Draag in plaats daarvan katoenen stoffen. De juiste stof helpt ook wanneer het gaat om je beddengoed. Kijk naar natuurlijke stoffen zoals katoen, bamboe, of linnen en ontwijk hoge draadtellingen die lichaamswarmte vasthouden. Een draadtelling die licht tussen de 200 en 400 zorgen voor een goede medium zachtheid en de mogelijkheid om te ademen. Direct kopen: Katoenen Dekbedovertrekken

Zorg dat er geen licht door je ramen heen komt

Het ligt eraan waar je woont, maar de zon kan je huis binnendringen aan het einde en aan het begin van de dag, zelfs voordat je wekker afgaat. Omdat het belangrijk is voor je lichaam dat het weet wanneer het donker is zodat je beter slaapt, zijn verduisterende gordijnen een goede investering in je nachtrust. Direct kopen: Verduisterende gordijnen

Denk aan je innerlijke feestbeest

Vakantie, barbecues, festivals en concerten, er zijn vele plezierige redenen in de zomer die je routine kunnen doorbreken wanneer het om slaap gaat. Laat opblijven voor een keer is geen probleem, maar wanneer je de spontaniteit van de zomer je dagelijkse leven in de war schopt is het tijd om je slaapgebruiken aan te passen. Probeer om dagelijks op dezelfde tijd naar bed te gaan en ook op een vaste tijd op te staan. Drink niet teveel alcohol en zorg dat je tot rust bent gekomen voordat je gaat slapen (ideaal zou zijn 30 tot 60 minuten) voordat je naar bed gaat.


Hoe vond je dit artikel? Geef je waardering:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (24 votes, average: 3,42 out of 5)


Ook interessant:

 

error: Alert: Wij stellen een link naar slaapinfo.nl zeer op prijs!