eiwitrijk

Beter slapen door een eiwitrijk dieet

Het meeste onderzoek gaat in op de effecten van slaap op gewichtsbeheersing maar een Amerikaans onderzoek van de Purdue University draaide het om en richtte zich op de vraag: Wat zijn de effecten van gewichtsverlies en een eiwitrijk dieet op je slaap?

Effect van gewichtsverlies en een eiwitrijk dieet

Wetenschappers ontdekten dat een calorie-arm dieet met een hogere hoeveelheid eiwit, de kwaliteit van de slaap verbetert voor volwassenen van middelbare leeftijd . Deze slaapkwaliteit is beter in vergelijking met degenen die de dezelfde hoeveelheid gewicht verliezen met een normale hoeveelheid eiwit in hun dieet. De mensen uit het onderzoek die meer eiwitten innamen tijdens het afvallen meldden een verbetering van de kwaliteit van hun slaap na ongeveer drie a vier maanden.

“Een chronisch korte slaapduur en een gecompromitteerde kwaliteit van slaap leiden vaak tot hart- en vaatziekten en in sommige gevallen tot een vroegtijdige dood Gezien de hoge prevalentie van slaapproblemen is het belangrijk om te weten hoe veranderingen aan dieet en levensstijl kan helpen bij het verbeteren slaap”, aldus onderzoeker Jing Zhou. Dit onderzoek draagt bij aan verbetering van de kwaliteit van de slaap en aan de groeiende lijst van positieve resultaten van hogere eiwitinname in combinatie van het verliezen van gewicht.


Hoe vond je dit artikel? Geef je waardering:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (26 votes, average: 4,27 out of 5)


Ook interessant:



Nieuwsbrief

Ontvang gratis tips om beter te slapen